2013. október 24., csütörtök

Sült pisztráng, csőben sült csicsókával

Ebből a receptből sem az lett aminek indult, eredetileg egy sült burgonyás körettel van, de én vágytam egy kis újra, egy kis másra. Így fogtam magam, és lementem a termelői piacra, hogy keressek valami újat és így találtam rá a csicsókára és az egyszerű receptre, amit Jamie Könyvében leltem és alakítottam kicsit.Íme...


Hozzávalók(4-6főre):-300ml tejföl vagy tejszín
                                -2 darab citrom
                                -2 gerezd fokhagyma
                                -1 marék friss kakukkfű
                                -3 marék reszelt parmezán
                                -só,bors
                                -1 kg csicsóka
                                -2 marék zsemle morzsa
                                - olívaolaj
                                -1 csokor kakukkfű vagy petrezselyemzöld
                                -4 db pisztráng

A csicsóka elkészítése:
1.Lépés:Hámozd meg a csicsókát,vágd fel ceruza vastagságúra. Melegítsd elő a sütőt 220 C°-ra
                                  
2.Lépés: Egy mély tálban keverd össze a tejszínt vagy a tejfölt, a citromlevet, a fokhagymát és  a parmezán egy részét, ízesítsd sóval és borssal. Dobd bele a csicsókát. Alaposan keverd el és tedd hőálló edénybe. 
                                  
3.Lépés: A zsemlemorzsát keverd össze a kakukkfűvel és a maradék parmezánnal, az ízesített morzsát egyenletesen szórd rá a csicsókára a tetejét locsold meg egy kevés olíva olajjal. Nagyjából 45 percig süsd, de mindenképp addig míg a csicsóka puha a morzsa pedig aranybarna nem lesz.


A pisztráng elkészítése:
1 Lépés: Tisztítsd meg a pisztrángokat, majd irdald be ,így jobban átjárják a fűszerek és jobban átsül.
                                   
2.Lépés: Sózd, borsozd a belsejét tömd tele fűszernövényekkel ízlés szerint, tégy bele pár karika citromot is, locsold meg olívaolajjal
                                   
3.Lépés: 240 C°-os sütőben 12 percig süsd, így finom szaftos marad.

Tálald ízlésednek megfelelően!

Jó Étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése