2014. január 4., szombat

Házi gnocchi fenyőtinóru gombával

Ez a recept egy szombati piacozás közben állt össze a fejemben. Megmondom őszintén, sokáig kerültem az erdei gombákat, féltem, nehogy valami bajunk legyen az elfogyasztásuk után, hisz annyi rossz történetet lehet hallani manapság. De ezen a szombaton vettem a bátorságot és felmentem a vásárcsarnok emeleti szintjére és kitárult előttem a gombák mennyországa :) Rengeteg gyönyörű és illatos fajtával ismerkedtem meg! Teljesen véletlenül találkoztam a mostani receptben használt gombával is, ez a fenyőtinóru gomba, ismertebb nevén vajgomba! Ez egy sárgás barna, kissé nyálkás kalapú, fenyvesekben lelhető gomba.
Nagyon fontos, hogy a kalap bőrét főzés előtt húzzuk le, különben nyálkás lesz az ételünk.(Én elfelejtettem) 
Íme...

Hozzávalók:  
A gnocchihoz:  - k.b.: 0,20-0,30 kg vajgomba 
                      - 1 kg burgonya
                      - 2 db tojás
                      - 30-35 dkg liszt
                      - só,bors 

A raguhoz:  - 10 dkg vaj
                   - 1 dl fehérbor
                   - egy jó marék petrezselyemzöld
                   - só,bors

A gnocchi elkészítése: 

1. Lépés: Mosd meg a burgonyát és héjastól főzd meg sós vízben (kb 40-50 perc - burgonya függő). Fontos, hogy nagyjából egyforma méretűek legyenek, mert akkor egyszerre puhulnak. Ügyeljetek arra is, hogy ne főzzétek szét a burgonyát, mert akkor megszívja magát vízzel és nem lesz tökéletes a gnocchi. Ha ez mégis előfordulna, vagy szétreped a burgonya, 5-10 percre tegyük 100-120C°-os sütőbe száradni! 

2. Lépés: Még melegen meghámozzuk és krumplinyomón áttörjük egy tálba. Készíts egy mélyedést a közepébe, önts bele a tojást, sózd, aztán tedd bele a liszt háromnegyedét. Kezd el összegyúrni, de amint összeállt ne gyúrd tovább, mert gumi szerű lesz, ha úgy látod, hogy nagyon ragad, adj még egy kevés lisztet. Egy puha tésztát kell kapnod.

3. Lépés: Lisztezett deszkára borítsuk a tésztát és lapítsuk négyzet alakúra (kb 1,5 cm vastagságúra) Ebből a tésztából 1,5 cm-es hasábokat vágunk, majd henger alakúra sodorjuk, 1-2 hengert egymás mellé teszünk és 1-1,5 cm-es darabokat vágunk. Enyhén lisztezett villával díszítsünk meg minden darab tésztát (enyhe nyomással). Minél előbb főzzük meg, különben leragad a deszkára. Főzni addig szoktam amíg fel nem jön a víz tetejére: 1-3 perc (Egyből a ragura merjük) Nincs hideg vizes hűtés :)

A gombás ragu elkészítése: 

1. Lépés: A gombák héját lehúzzuk, a hozzávalókat előkészítjük.

2. Lépés: Serpenyőben felolvasztjuk a vaj felét és enyhén dinszteljük a fokhagymát, ügyelve arra, hogy ne kapjon színt, különben keserű lesz. Ráöntjük a gombát és még egy kis vajat, majd kis lángon pároljuk tovább. Hozzáöntjük a bort és feljebb tekerjük a lángot, hogy az alkohol elpárologhasson, majd lezárjuk.

3. Lépés: Egy fazékban forralj sós vizet, majd dobd bele a gnocchit és óvatos kevergetéssel várd meg míg a felszínre jön. Ha megfőtt szűrő segítségével merd a ragura, szórd meg frissen vágott petrezselyem zölddel, reszelj rá egy kevés parmezánt és máris fogyaszthatod.

Hmmmmmmmm...

Isteni...

Jó Étvágyat!!

U.I.:Más fajta erdei gombával is isteni finom...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése